Stront aan de knikker - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Stront aan de knikker - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Stront aan de knikker

Door: J&I + R&R

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

29 December 2011 | Noorwegen, Oslo

Hierbij het vervolg.

Met een van de volgende info-omroepen werden de passagiers die in Kirkenes zouden uitstappen verzocht zich te melden bij de receptie. Tja en dat betekent dat we niet naar Kirkenes gaan. Dus als jullie vragen waar Harstad ligt, dan kunnen we dat meteen op de kaart vinden. Maar als jullie vragen waar Kirkenes ligt, dan komen wij dat deze keer niet te weten (nou ja, we zijn er alle 4 gelukkig al een keertje geweest).

En dan kijk je elkaar aan en dan zeg je: stront aan de knikker.

Het onderdeel dat nodig is voor de reparatie, is hier niet voorhanden. Er werd gemeld dat verwacht wordt dat het vertrek morgen (donderdag 29 december) om 13.00 uur gaat plaatsvinden.

Teleurgesteld, erg teleurgesteld!

Boos, erg boos!

Maar we hebben elkaar en gedeelde smart is halve smart, nou ja halve smart.
Ok, klaar met het sikkeneurig zijn, hoewel het toch steeds nog wel een beetje terugkomt.
Bij het diner kregen we een drankje aangeboden.

Na het diner werden we uitgenodigd om op het zonnedek homemade fishcookies en dried cod te proeven. Dat hebben we gedaan, maar we zijn er niet heel erg weg van. Het is niet onze smaak. En bovendien hadden we net het diner achter onze kiezen zitten.
Op het bovendek stond gezellig een sneeuwman met een Hurtigruten-muts op een een koffiebeker onder de arm. Hij stond er wel erg zielig alleen te staan; we hebben nu (donderdag 11.15 uur) nog niet gecontroleerd of ie er nog staat. Dat zal wel want het is -4 graden celcius.

Hierna hebben we nog een avondwandeling gemaakt door het stille Harstad en over de knisperende sneeuw. Toch wel erg mooi met die ijskristallen in de sneeuw en de rust die er van uitgaat.
In onze eigen hut nog even gezellig een drankje gedronken en dan naar bed voor weer een rustige nacht.
En nee, we hebben helaas geen noorderlicht gezien. Wel enige sterren. Met elkaar afgesproken dat als een van ons vannacht het noorderlicht zou waarnemen, we elkaar zouden wekken. Niets gezien!

Vanmorgen om ongeveer 08.15 uur zagen we wel dat er 2 reddingsboten op het water aan het dobberen waren. Dat bleken er 2 van ons te zijn. Wat zou dat betekenen? Volgens ons gewoon een test die altijd onderweg gedaan moet worden.
Na het ontbijt hebben we geïnformeerd of we in Tromso nog kunnen boeken voor de hondesledetocht. Krijgen we nog bericht van.

Ook heb ik Irene nog even gesproken en op het moment dat ik haar sprak zou er een vliegtuig moeten landen met het onderdeel dat ze nodig hebben voor de reparatie en een techneut om te helpen bij het repareren. Ze hoopt wel dat men het juiste onderdeel heeft gestuurd. Maar ze heeft er wel alle vertrouwen in dat we om 13.00 uur zullen vertrekken. Dan komen we om ongeveer 19.00 uur in Tromso aan waar we dan weer om 22.00 uur zullen vertrekken.

Vanmiddag na vertrek komt er een informatiebijeenkomst voor de passagiers die de hele reis hadden willen zullen kunnen meemaken. We krijgen in ieder geval een confirmationletter van deze cruise. Wat we ermee kunnen doen, weten we nog niet.

Weddenschap: wie kan raden hoe laat we hier vetrekken, in Tromso aankomen en uit Tromso zullen vertrekken, wint de hoofdprijs. Wat dat is? Daar gaan we ons over beraden.

Over een kwartiertje gaan we naar een presentatie over de Saami-bevolking hier in noord Noorwegen en daarna gaan we weer even een wandelingetje maken in de fresh air.

• 29 December 2011 - 16:07

Ineke:

Ik ben er stil van en ga zeker geen gooi doen naar die 'hoofdprijs'!!
    Veel succes daar en ik zou wel weten wat ik met zo'n confirmationletter van de cruise zou doen. Dikke vette claim uiteraard en misschien heb je ook nog wat aan je reisverzekering!! Voorlopig maar genieten van wat er wel is; lekker eten en drinken en sneeuw ;) Groet, Ineke V

• 29 December 2011 - 16:25

Rick En Lidy:

Ach ach, het is wel heel iets anders geworden dan jullie van tevoren bedacht hadden. Probeer te genieten van alles wat nog de moeite waard is. En bedenk: gedeelde vreugd is DUBBELE vreugd, vergeet die halve smart! Groetjes, Rick en Lidy

• 29 December 2011 - 16:53

Marion En Arie:

Hallo Jan en Ineke en vrienden.

Leuk om het reisverslag te lezen. Alleen de storm en deining, die missen we niet.
    Wel spannend voor jullie hoe iedere dag verloopt.
    We blijven jullie volgen.
    Veel plezier en geniet ze.

Hartelijke groeten,
    Marion en Arie

• 29 December 2011 - 18:51

Bert:

Toch nog weer even gekeken op de website. Ik heb het het verkeerd gezien, de Ms Nordstjernen vaart ook noordelijk en is net vertrokken uit Tromsø. De Ms Polarlys vaart zuidelijk jullie kant op. (uit Hammervest?)
    Ik heb nog even naar het weer in Tromsø gekeken, halfbewolkt, niet al te veel wind en ongeveer min 3 celcius. Goed te doen zou ik zeggen. Bij ons is het slechter, met steeds een koude harde westenwind.

Groetjes, Bert.