Mahanga Beach - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Mahanga Beach - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Mahanga Beach

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

11 November 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Eindelijk vandaag in de bieb van Rotorua kunnen aanloggen op internet. Hieronder het laatste voorbereide verslag. Veel leesplezier!

Het is vandaag 7 november en we zitten in een huisje in Mahanga Beach waar we geen internetaansluiting noch ontvangst van telefoon hebben.
orgen gaan we richting Lake Rotoiti en daar verwachten we weer alle verbindingen te hebben omdat we daar in een toeristisch gebied zitten.

In vervolg op het laatste verslag hebben we inderdaad ‘s middags de boodschappen gedaan en klaarde het weer toch nog redelijk op. Op een terrasje een kopje koffie en daarna naar huis.
Op de Black Barn Vineyard hebben we een wijnproeverijtje gedaan. De wijn is goed bevonden en we hebben een paar flesjes voor onderweg meegenomen. Die stonden gewoon in ons huisje en uit die voorraad hebben we (uiteraard tegen betaling want voor niets gaat alleen de zon nog naar op!) de wijn uitgezocht.

‘s Avonds toch het vlees op de BBQ gedaan, jammie, jammie. Het was een nieuwe BBQ die ze de dag van onze aankomst daar neergezet hadden en die we vooral moesten gebruiken. En over het schoonmaken hoefden we ons geen zorgen te maken; dat werd gedaan. Hoe heerlijk kan vakantie zijn……

De volgende dag (zaterdags) was het weer gelukkig niet miezerig meer, wel erg winderig. We zijn richting Napier gereden omdat ik daar het e.e.a. over had gelezen en het graag wilde zien.
Napier is in 1930 door een aardbeving zwaar beschadigd geweest en men heeft het opnieuw opgebouwd in Artdeco stijl. Al die pasteltinten is leuk om te zien. In NL kijk je je ogen uit in een stad naar de diverse geveltjes; hier kijk je ook omhoog om de verschillende kleuren te bewonderen. Toch nog even op een terrasje uit de wind kunnen zitten voor een kopje koffie.
En ja, hoor daar eindelijk in een winkel de eerste uitvoering van een horen-zien-zwijgen tegengekomen. Maar niet van kiwi’s, pokeku’s, maori’s, pinguïns, schapen, koeien, geiten. Maar kikkers, uilen, apen; tja en die heb ik al.
We kwamen wel heel bijzondere kerstboomversieringen tegen en die kon ik natuurlijk niet laten liggen.
Na terugkeer uit Napier hebben we weer BBQ-vlees gehaald en enige kant en klare salades. Mmmmmmmmmmmmm lekker hoor.

De volgende dag weer vertrokken voor een relatief korte autorit richting Mahanga Beach. Nu even een stukje in het engels voor Jacqui & John van de Mahitahi Lodge in Bruce Bay die onze site ook volgen (vertalen doen ze via Google).
On our way to Mahanga we stopped for lunch in Wairoa where I had whitebait fritters. But Jacqui to be honest, your whitebait fritters are better.

Aangezien we er eerder aankwamen dan afgesproken met de eigenaar in de ochtend, zijn we doorgereden naar Morere. Daar kwamen we de eerste hot springs tegen. Wat wij toen nog niet wisten is dat je altijd je badkleding met handdoek in de auto moet hebben liggen omdat je wel ergens een - al dan niet warm - bad kunt nemen. Maar vanaf vandaag ligt dat stand-by.
Na aankomst bij de woning van June & Malcolm werden begroet door 2 honden en Malcolm. Vervolgens werden we begeleid naar onze Quarters. Malcolm zei tegen Jan dat ie met enige snelheid naar boven moest rijden en vooral niet stoppen, omdat het geregend heeft en er nieuw gravel ligt. Ja, ja, hij met de motor naar boven en Jan er achteraan; halverwege toch stil komen te staan en niet meer weg kunnen komen. Gelukkig bood Malcolm aan om de auto naar boven te rijden.
Het uitzicht op de Pacific Ocean is geweldig. We kunnen net Zuid Amerika niet zien liggen. En de koeien lopen door onze voor- en achtertuin; ze kijken nieuwsgierig op als je naar buiten komt. Ook de schapen en geiten lopen rond in de volgende weides.
Deze accommodatie is inclusief ontbijt en diner (gelukkig gezien de weinige restaurants die we zijn tegengekomen). Het diner voor die avond is Bobotie met rijst en salade. En als toetje kregen we brownies. Kortom een echt NZ-diner, maar wel erg lekker.
‘s Avonds lekker de open haard aangehad om dat het toch wel frisjes is. En de elektrische deken was ook een uitkomst hier.

Na het wakker worden werden we getrakteerd op een ochtend met heel veel regen en heel weinig uitzicht. Voor de lunch had Malcolm als verrassing een gekookte crayfish voor ons bereid en die was heerlijk.
Vanavond krijgen we lambroast met groenten en rijst.

Morgen gaan we op pad richting Lake Rotoiti voor een verblijf van 3 nachten.

Dit verslag wederom voorbereid in een worddocument.

• 11 November 2010 - 13:52

Nicolien:

Hoi luitjes,
    Nou gezellig weer om al jullie belevenissen te lezen. Er wordt een hoop gegeten, gedronken en genoten!! Hier willen jullie momenteel echt niet zijn. Grijs, regen enorme windstoten (dus laat je plu maar thuis); kortom Herfstellende. En vanaond "moeten" die arme koters en hun nog aremere moeders "fijn" Sint Maarten lopen. Zal wel niet veel aanbellen denk ik. Affijn dan kunnen onze eigen kids de voorraad snoep oppeuzelen. Nou lui, dit was het weer.....de bank is nog niet vol (met post) dus jullie kunnen nog lekker even wegblijven haha
    groetjes Nic en co