Volgende accommodatie - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Volgende accommodatie - Reisverslag uit Havelock North, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Volgende accommodatie

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

05 November 2010 | Nieuw Zeeland, Havelock North

Hier zijn we dan weer met een verslag van de afgelopen dagen. Internet is op dit moment mondjesmaat beschikbaar, vandaar dat ik dit verslag in een worddocument voorbereid en dan het bekend copy -> paste naar waar ben jij nu.

Stan, wat leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten. Dank!!

De afgelopen dagen in The River Lodge in Ohakune waren gezellige dagen. We kwamen daar Reggy & Marcel weer tegen die we ook in Wanaka en Punakaiki waren tegengekomen. We hebben op ons deck lekker een glaasje wijn genuttigd en afgesproken om de volgende dag samen met Gayle & Denton (onze gastvrouw/-heer) een BBQ te doen. Hierover later meer.

De volgende dag zijn we in Ohakune een was gaan doen. Ohakune is een skiplaats en dat was ook te merken. Veel winter sale en vooral heel veel eetgelegenheden. Het weer was ok.

‘s Avonds dus de BBQ. Gayle had dat uitstekend verzorgd. En het was gezellig. Hoewel de temperatuur niet echt hoog was, hebben we toch de hele avond met fleecejas en/of vest buiten kunnen zitten. Gayle & Denton, dank hiervoor. Reggy & Marcel, we vonden het supergezellig met jullie erbij.
Vanaf deze accommodatie scheiden de wegen van Reggy & Marcel en ons zich en zullen we elkaar in NZ niet meer tegenkomen, helaas. Maar we spreken in NL een keertje af om de rest van de reis te vernemen en herinneringen op te halen.

Gisteren zijn we vanuit Ohakune naar weg nr. 4 gereden. We kwamen 2 stieren op de weg tegen die gemoedelijk stonden te staan.
Het was een mooie route met zicht op de volgende besneeuwde bergen: Mt Ruapehu, Mt Ngauruhoe en Mt Tongariro. Van weg 4 zijn we via weg 47 naar weg 1 gereden richting Taupo. We kwamen langs het meer Lake Taupo, dat erg mooi was mede dank zij het weer. Zie hieronder.

Na Taupo hebben we de 5 richting Napier/Hastings genomen via weer vele heuvelen en redelijk veel vrachtverkeer. Uiteindelijk in Havelock North aangekomen alwaar wij 3 nachten zullen verblijven in de Rush Cottage op de wijngaard van Black Barn. Het is net een Hans & Grietje-huisje. Het is groot en heeft o.a. een eetkeuken, zitkamer, douche met houten deur, 2 wastafels, vaatwasser, oven, magnetron en servies/bestek voor meerdere personen (of dagen zo je wilt) en 2 slaapkamers. Het ligt midden tussen de druivenranken.

Vanmorgen om een uurtje of half zes was ik even wakker en hoorde vele vogels zich al voorbereiden op de dageraad. Het was een lawaai van jewelste maar wel leuk om te horen.

Het weer vandaag is niet bijzonder. Het miezert een beetje en er is geen zonnetje. We gaan daarom vandaag niet naar Napier maar blijven in de buurt van Havelock North en gaan hier op de wijngaard proberen een wijnproeverij te doen. En nog enige boodschappen halen voor de inwendige mens.

Carlie & John, we hebben jullie nog geprobeerd te bellen maar dat lukte niet meer. Maar we hebben elkaar gelukkig wel even gesproken.

Hanneke, het was weer even gezellig om je te horen en te vernemen dat het allemaal goed gaat bij jullie.

Robert, we zijn blijven proberen je te bereiken, maar zoals je gemerkt hebt, helaas niet gelukt.

Welterusten (hopelijk lukt het nog om dit verslag vandaag op de site te zetten) allen en tot het volgende verslag.

• 06 November 2010 - 13:51

Wilma En Bert:

Kia ora, Jan en Ineke.

Ik heb jullie route weer even gevolgd. Bij de naam Napier dacht waar ken ik dit ook al weer van? Het blijkt om een oud Brits automerk te gaan van rond 1900 tot WOI. Later ging dit bedrijf vliegtuig zuiger motoren ontwerpen en bouwen. Nog steeds staat het record van grootste en meest efficiënte vliegtuig zuiger motor op naam van dit bedrijf. Door de opkomst van de turbine is dit bedrijf verdwenen.

Afgelopen week was het weer bij ons slecht. Steeds nieuwe depressies, met stormachtige ZW wind en regen. Wel relatief warm tot zo’n 15 graden. Komende week wordt het kouder max. 8, min 2 C met een zwakke O, NO wind. Door de stromen zijn de bomen al behoorlijk kaal, NS gaat weer gel/zand op de rails spuiten om de rails stroef te houden.
    Ik hoor jullie niet over het links rijden. Lukt dat een beetje? Met streetview heb ik nog een beetje rondgekeken in Havelock North. Allemaal laagbouw langs de doorgaande weg Te Mata Rd. Streetview is ook beschikbaar tot de Black Barn Vineyards ingang.
    Hee J &I
    Jullie maken een mooie reis, de verhaaltjes lezen we regelmatig. Zoals Bert al zei, heel veel regen, de komende week waarschijnlijk nachtvorst. Geef mij maar een zonnetje en wat kouder weer, beter dan al die regen. Voor de rest gebeurt hier niet zo veel, Mulisch wordt vandaag begraven en het NK schaatsen is ook weer begonnen. Als jullie nog op Skype willen mail het dan maar even.
    Het beste en geniet nog maar even verder, groetjes tot mails. Bert en Wilma

• 06 November 2010 - 16:05

Hanneke En Reen:

een kletsnatte ochtend deed ons voornemen de achtertuin enigszins winterklaar te maken letterlijk in het water vallen en daar helpt zelfs nu het iets droger is ons ook niet mee vooruit Dus gaan we ons maar voorbereiden op het zoveelste verjaarsfeestje van robin, sommige niet zo'n leuke dingen hebben nou ook wel eens een voordeel. Bedankt voor de mooie foto's en leuke berichten, we kijken er regelmatig naar uit.
    Veel plezier verder en de groetjes van ons

• 06 November 2010 - 17:31

Ineke:

Net weer van twee dagen vrij genoten en nu dus weer genieten van het vervolg op jullie reisverslag. Heel leuk hoor om dat allemaal te lezen en te kunnen volgen. Overmorgen zijn jullie al weer 4 weken weg, zag ik!! Time flies. Maar gelukkig nog 'bijna' evenzoveel weken te gaan :) Missen jullie ons al een beetje of wordt er al over emigreren nagedacht?.. ha, ha! Heel veel plezier weer en ik lees straks graag weer verder.
    Groet,
    Ineke

• 08 November 2010 - 10:57

MarcelReggy:

Hi Guys,
    Jullie zijn ook nog ontzettend aan het genieten. Toe maar! Een wijnproeverij, wel nuchter achter het stuur, Jan.
    Wij morgen ri. Auckland.
    Fijne reis verder en zien jullie in the Netherlands. zoen en omhels, Reg&Mars