Pakiri (2) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Pakiri (2) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Pakiri (2)

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

25 November 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag is het maandag 22 november en hierbij een superkort verslag van de afgelopen 2 dagen. Gisteren noch vandaag hebben we veel activiteiten ondernomen.
Het weer is verbeterd. Gisteren wel veel wind maar met een graad of 28 in de zon kun je dat wel goed noemen. En ja wel, gisteravond het vlees op de BBQ maar wel binnen opgegeten.
En ‘s avonds een mooie maan gezien, dus redelijk onbewolkt.
Vannacht de gordijnen opengelaten om de maan tussen het slapen door te kunnen bewonderen alsmede enige sterren.
Jan vond het goed als ik hem wakker zou maken als er een mooie zonsopkomst was vanuit the Ocean. Om half 6 wakker maar nog geen zon te zien. Vervolgens om kwart voor 7 wakker en tja, toen was de zon allang op en toch op een andere plaats als dat ik dacht. Maar het was mooi weer met hier en daar nog een wolkje maar die losten dankzij de zon en wind snel op.
Vandaag is het in de zon zo’n 38-40 graden en in de schaduw komt ie op 23 graden -> koud hoor!!!! Nee, ons hoor je niet klagen.
Het is vandaag een beetje in de zon en uit de zon want met een beetje wind lijkt het ok, maar verbranden doe ik hier nog steeds. Ook met de factor SP50 of 30.

Vanmiddag zijn we nog even naar het strand geweest. Jammer dat de wind er was waardoor het een tikkeltje fris was. Pootje baden is ook leuk om even te doen. Het water is hier minder koud dan in Otama Beach; we zitten dan ook een kleine 100 km verder naar net noorden.
De horizon bekijkend zag ik opeens een paar dolfijnvinnen boven water uitkomen; het waren er ongeveer een stuk of 5. En even later nog een 3-tal die iets meer boven water uitkwamen. Gevolgd door nog 2 vinnen. We kregen zo ongeveer een privé bezoek. We vonden het heel bijzonder om ze te zien zo in hun eigen omgeving.
Het grappige was dat er boven de 2e groep een aantal meeuwen meevlogen die achter de dolfijnen het water indoken. We denken dat ze meesnoepten van de vis van de dolfijnen.

Morgen gaan we naar het café hier op het terrein; we mogen dan even op de PC van Sharley onze mail bekijken. We zijn benieuwd of er nog nieuws van mijn moeder is.
Het laatste nieuws was, dat ze uit het ziekenhuis is naar de Boerhaave-kliniek in Haarlem voor revalidatie.

Vanavond weer het vlees op de BBQ; kipsaté zonder pindasaus maar met de klassieke BBQ-saus.

Dag allen en een fijne dag.