Laatste verslag - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

29 November 2010 | Nederland, Hoofddorp

Hier dan het laatste verslag van onze reis rond de wereld.

Vrijdagochtend in HKG hebben we heerlijk ontbeten. Ze hadden in het hotel een ontbijtbuffet met zowel aziatische als continental gerechten. Na het ontbijt hebben we onze koffers gepakt en zijn weer op stap gegaan.
Omdat we 's nachts zo'n 12 uurtjes zouden mogen zitten, besloten we te voet te gaan. Al lopend herkende ik het park van 14 jaar geleden toen we met een personeelstour naar HKG waren. En wat bleek, we zaten vlak bij het Park Lane hotel waar we in 1996 logeerden. We hebben er een kopje koffie gedronken en zijn daarna voor de verandering een winkelcentrum in gegaan.

Niet te lang want met de airco aan is het best fris binnen. Tegen lunchtijd begon de maag toch wel weer te knorren. In het winkelcentrum was op de 14e etage een restaurant. Wij daar naar toe. Het bleek een grote zaal te zijn waar vooral (eigenlijk alleen maar) veel HKG chinezen zaten en die er erg chique uitzag. Met wat handen- en voetenwerk kwamen we erachter dat we konden dim summen. Dat wilde ik graag nog een keertje doen en we besloten om het te proberen.
Met hulp van een van de obers die een pietsie engels sprak hebben we onze bestelling gedaan.
En het was nog lekker ook. We hadden ook pigeon besteld en tja, de kop lag ook op het schaaltje. Die hebben we maar laten liggen; en het smaakt een beetje tussen eend en kip in. Er zal niet echt veel vlees aan.
Al met al een geslaagde lunch die qua prijs ook nog behoorlijk meeviel.

Na nog een blokje rond te hebben gelopen terug naar het hotel om ons om te kleden. Nog even een OJtje in de lounge en dan om 17.30 uur met de bus naar het vliegveld. Na een uurtje waren we op het vliegveld en konden gelukkig meteen inchecken.

We vertrokken 10 minuten voor schema tijd en hebben een rustige vlucht gehad. Om kwart voor 5 landden we op de Polderbaan. Na uitstappen hebben we Folkert gebeld dat we er waren en hij zou naar SPL komen.
Om kwart voor 6 stapten we na 7 weken ons huis weer binnen. We vonden het overigens wel koud hier in NL na de temperatuur van 24 graden in HKG.
Maar wel weer fijn om thuis te zijn met onze eigen stoelen, bedden, spullen etc. om ons heen.

Er stond een gezellig bloemetje van de buurtjes binnen, dank hiervoor Nic. En de stapel post en weekbladen mocht er ook niet om liegen. Hebben we voorlopig iets te lezen.

Dit was het laatste verslag.

Allen dank voor jullie leuke reacties tijdens onze reis. We waren iedere keer weer benieuwd naar de stukjes die we met veel plezier lazen.
En wij hadden er plezier in om ons verhaal al kwijt te kunnen. Nu gaan we ons buigen over de foto's en we hopen daar een mooie herinnering van te kunnen maken.

Groetjes, en tot ziens hier in NL,
Jan & Ineke

• 29 November 2010 - 09:54

Anita Buur:

welkom thuis lieve mensen. Nu eerst maar even wennen aan de temperatuur en goed warm aankleden.
    groet Anita

• 29 November 2010 - 10:10

Nic:

Zo buurtjes, we staan weer op gelijke voet nu jullie niet meer down-under zijn.......effe wennen dat gekrab aan ruiten en al dat jassendassenpettenwanten-gedoe. Maar goed....het wordt vanzelf weer mei! Fijn dat jullie er weer zijn want dat kale, donkere naast ons was wel saai. gr Nic