Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

25 November 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Op dit moment zit ik in HKG in het L’hotel Causeway Bay Harbour View. Nou wij zien geen harbour vanaf de 36e etage. Maar wel heel veel gebouwen.

Eerst nog even verslag van de laatste 2 dagen in Pakiri Beach.
Dinsdag was het een miezerige dag. We zijn nog even naar Matakana geweest om nog een laatste wijntje te halen en nog wat eieren voor bij de salade en het laatste ontbijt. En de NZ-privé waarin de verloving van Prins William met Kate uitgebreid aan de orde komt. Die moet ik overigens nog lezen.
Bij terugkomst zijn we gestopt bij het café van Pakire Beach Horse riding om op internet van Sharley op mijn hotmail te kijken naar het laatste nieuws uit NL.
Sharley gaf aan dat wij woensdag net zo lang konden blijven als we wilden; er werden geen volgende gasten verwacht. Dat was wel zo prettig voor ons.
Vervolgens naar ons huis om de rest van de middag de rest van de koffers te pakken en vervolgens te lezen, puzzelen etc.

Tegen de avond klaarde het weer een beetje op en de volgende ochtend was het een strakblauwe hemel. Hoe zuur!
Rustig aan gedaan met het ontbijt, de laatste spullen ingepakt, opgeruimd en de auto ingeladen.

Op weg naar Auckland voor vertrek.
Maar eerst nog onderweg lekker geluncht in Orewa en Auckland onveilig gemaakt.
Midden in de stad in de parkeergarage want dat was maar 5 NZ-dollars voor 3 uur -> dachten wij. Het bleek ietsepietsie duurder; maar dat heeft de pret niet gedrukt.
We zijn naar een plein geweest waar ook het gemeentehuis aan ligt. En omdat het boek met de kaarten op dit moment op het vliegveld van HKG is, kan ik ff niet nakijken hoe dat plein ook al weer heet. Ik zal dit in het laatste verslag in NL nog wel vermelden.
Er was een tentoonstelling met foto’s over moeder aarde van over de gehele wereld; we hebben niet alle foto’s bekeken. Jammer he!? Maar wel lekker op een terrasje gezeten.

Vervolgens zijn de Sky Tower opgeweest die ruim 200 meter hoog is. Omdat het een hele mooie heldere dag was, hebben we 360 graden genoten van het uitzicht.
Je kon vanaf die toren ook een skyjump maken. Mmmmmm, niet voor ons; wij hebben er alleen maar naar gekeken.
Op het observatiedek waren ook stukken waar je op glas van 38 mm dik stond en dus recht naar beneden keek. Eerst wilde ik er niet aan, maar ik heb er op gestaan maar ik vond het toch wel erg hoog. Bewijs heb ik bij de fotocollectie die op ruim 1400 staat, nog ongecensureerd overigens.
Vanaf het observatiedek zijn we nog een stukje hoger geweest.
We zijn blij dat we het hebben gedaan.

Om ongeveer half 5 hebben wij ons in de spits gestort op weg naar het vliegveld. Het viel mee hoe lang we er uiteindelijk over hebben gedaan.
Nadat we de auto bij Hertz op de domestic luchthaven (ja, hoe slim kun je zijn) hadden ingeleverd zijn we naar de internationale luchthaven gelopen. En wandelingetje van ca 12 minuten dat met de wetenschap van 12 uur zitten naar HKG wel meeviel.
We hebben ons nog even omgekleed en daarna ingechecked.
Door de douane en wachten op het instappen.
Na een vlucht van 10 uur en 51 minuten zijn we op HKG airport geland. Het is een lange zit en morgen mogen we dat weer doen. Ik geloof zelfs nog een pietsie langer.

De grote koffers hebben we achtergelaten op het vliegveld en met de trein en de free shuttle hotelbus op weg naar ons hotel. Wat een drukte hier en zeker na NZ heel opvallend.

Na een heerlijke douche heb ik nog even op bed gelegen maar om half 1 zijn we HKG ingetrokken. Op advies van de conciërge zijn we met de metro 1 halte naar Causeway Bay gegaan. We wilden een eenvoudige lunch en eindigde in een restaurantje met heel .veel HKG Chinezen en heel veel chinese gerechten. Het werd dus een stevige lunch.
Daarna wat geshopt in hele mooie winkelcentra met erg veel merkzaken. Nee, niets gekocht!
En we zijn naar de Jardines Bazaar Market geweest. Daar waren echt bijna alleen maar HKG chinezen en een enkele westerling (volgens onze inschatting).
Om ongeveer 5 uur kwam de man met de hamer langs en zijn we teruggegaan naar ons hotel. Hier zit ik nu het verslag te maken met een glaasje wijn erbij. Nee, helaas geen NZ wijn maar een franse en het smaakt goed.

We gaan zo nog even een hapje eten en naar bed als we het echt niet meer uithouden. Morgen hier in de buurt nog even rondkijken en aan het einde van de middag naar HKG airport voor het laatste stuk.
En zaterdag landen we ’s morgens om ongeveer kwart over 5 op SPL.
Schluss, over en uit met de pret.

Zaterdag of zondag volgt het laatste verslag.
Tot dan.

• 25 November 2010 - 13:58

Marlies:

Wauw! Super om dit allemaal te lezen. Geniet van de laatste dag en een goede vlucht! Groetjes!

• 25 November 2010 - 14:31

Lidy:

Nu zijn jullie op bekend terrein voor ons! Goede reis morgen en overmorgen... de lange onderbroek en flanelletjes aan!

• 25 November 2010 - 15:47

Marjolijn:

Jeetje, wat gaat de tijd snel zeg. Een hele goede terugvlucht en gezellig dat je straks weer tegenover mij zit!

• 25 November 2010 - 23:33

Zorgcentr. Lok.H'gom:

Alle medewerkers van het zorgcentrum lokatie Hillegom wensen u nog een paar gezellige uren daar in HKG en voor straks een aangename vlucht en een behouden thuiskomst. Groeten van ons allemaal...

• 26 November 2010 - 06:37

Ineke V:

Hi guys, goed dat je uiteindelijk niet voor het omwisselen naar IPB hebt gekozen. De vlucht zit flink vol. Status is nu; 1 open in C en 17 open in Y. Dat was waarschijnlijk toch geen C geworden en zeker niet voor allebei. Er staan 5 IPBers gelist, maar die 'hinderen' jullie nu niet! Helaas is de stoel naast jullie -24A ook al bezet en als de vlucht eenmaal weg is is er ook niet echt veel optie om nog ruimer te gaan verzitten. Er zijn slechts enkele stoelen nog vrij. Ik wens jullie een goede vlucht; en Ien, deze keer geen rolstoel bij aankomst uit HKG he... :-)
    Groet en tot spoedig ziens/horens.