Vervolg van een paar dagen - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Vervolg van een paar dagen - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Vervolg van een paar dagen

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

27 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Golden Bay

Hallo allemaal,

Na een paar dagen geen internetverbinding te hebben gehad hierbij dan eindelijk weer een update van onze reis tot nu toe.

De laatste keer was nog in Bruce Bay. Volgens mij hadden we geschreven dat we een diner zouden hebben waarbij Andrew en Martin van Travel Essence aanwezig zouden zijn. Echter die belden de dag dat ze verwacht werden ‘s avonds om 7 uur op dat ze in Christchurch zaten; een straatje verderop dus!!
Maar niet getreurd daarvoor in de plaats werden we verrast met bezoek van een aantal woodchoppers die dat weekend overgekomen waren voor het labourday-weekend. Helaas vertrokken wij op zaterdag anders hadden wij de festiviteiten ook mee kunnen maken.

Zaterdags dus vertrokken met redelijk weer langs de kust naar Punakaiki. Na een mooie tocht met vele one-lane-bridges aangekomen bij de Hydrangea cottages. Omdat het hier een zelf containing/catering huisje was, onderweg ook nog de nodige boodschappen gedaan. Later bleek dat er op loopafstand toch een eetgelegenheid was. Maar na 2 dagen ontzettend verwend te zijn in Wanaka, was het niet verkeerd om eens iets rustiger aan te doen met het diner. Dus de eerste dag biefstuk met sperziebonen en de tweede dag lamsvlees met salade. Het was lekker en het beviel best zo’n karige maaltijd.

Zondags waren we om half twaalf (i.v.m. high tide) naar de Pancake rocks gegaan. Dat was echt heel spectaculair. We hebben veel foto’s gemaakt (zie ook fotoboek).
Daarna nog een autotocht naar het noorden gemaakt waar we terecht kwamen in een dorpje waar surfwedstrijden werden gehouden. Wij hebben ons beperkt tot een kleine verlate lunch.

Maandag 25 oktober gingen we weer op pad naar het volgende adres in Golden Bay naar de Little Greenie. Daar zitten we nu op dit moment en het is echt aan het eind van de wereld met een weids uitzicht over een grote baai. Geen auto komt er langs; alleen vandaag 1x een helikopter en 3x een klein vliegtuigje. Je hoort heel veel vogels; er zijn veel vliegen.
Na de lange tocht gisteren met een zeer bochtige weg over een hoge heuvel (ruim 800 meter) hadden we besloten om vandaag niet weg te gaan ongeacht het weer.
Maar……… het is nu hier dinsdagmiddag 4 uur en het is de hele dag al heel mooi weer. De temperatuur in de zon ligt rond de 30 graden.
Zoals op de site te zien was, hebben we inderdaad buiten een badkuip staan. Het water wordt hier middels zonnepanelen verwarmd en met zo’n dag als vandaag gaat dat dus helemaal goed.
Ik heb net de aardappelen gekookt want we eten vanavond schouderkarbonade met sla en gebakken aardappelen.
We hebben hier een u-vorm met kamerhoge ramen en met 2 heerlijke stoelen die ook nog van die fijne voetenbankjes hebben. Dus jullie begrijpen het al, wij kunnen het hier wel uithouden de komende 3 nachten.

Morgen gaan een tripje maken naar de Pupu-springs en nog een pietsie rondtoeren.
Verslag volgt later.

We zijn heel erg benieuwd of er nog reacties van jullie op de site staan. Ook die kunnen we nu niet lezen.

Is er in NL nog iets bijzonders gebeurd? En hoe is het weer daar?

Allen warme groetjes uit een zonnig NZ, Golden Bay, ca 22 km ten oosten van Takaka.

• 27 Oktober 2010 - 12:11

Maaike:

Hoi Ineke en Jan,

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe jullie reis verloopt! Het klinkt allemaal geweldig en de foto's zijn super. Ben stiekem een beetje jaloers hoor ;) maar we genieten op deze manier ook een beetje mee.
    Het weer hier is erg herfstachtig dus de dagen zijn wat saai en eentonig voor dit Rammetje. Het gaat heel goed met Farah dus dat is super fijn. Ze lacht en krijgt een lekker vol lijfje.

Heel veel plezier verder en blijf genieten hoor!

Gr. Maaike