Fox Glacier - Reisverslag uit Bruce Bay, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Fox Glacier - Reisverslag uit Bruce Bay, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Fox Glacier

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

22 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Bruce Bay

Leuk om weer nieuwe reacties van jullie te lezen. We hebben niet altijd overal even makkelijk toegang tot internet maar hier in Bruce Bay wel. Dan zijn we iedere dag weer benieuwd of er nieuwe berichten bij staan.

Vandaag 22 oktober een redelijk rustige dag gehouden. Na een overheerlijk ontbijt - verzorgd door Jacky; John was al in alle vroegte vertrokken om vis te vangen voor het diner vanavond - zijn we om ca 10.00 uur naar Fox Glacier vertrokken; zo'n kleine 50 km naar het noorden. Een grote gletscher waarvan de afgelopen 300 jaar toch een heel stuk is weggesmolten.
Na een wandeling op de gletscher door naar Fox Glacier Township om de tank van de auto te vullen.
Daarna vervolgde onze weg naar Lake Matheson waar we na een kleine lunch ook een korte wandeling hebben gemaakt. De kleine lunch omdat we vanavond weer aan het diner verwacht worden. Dit zal een uitgebreid diner worden omdat Andrew en Martin van Travelessence ook verwacht worden. Die hebben wij ook op de bijeenkomst op de ambassade van NZ in Wassenaar ontmoet. Gezellig lijkt ons.

Op de terugweg zijn we nog even gestopt aan de Tasmaanse Zee. Het is vandaag een bijzonder mooie zonnige dag met temperaturen van ca 15 graden.

Dit overnachtingsadres is inderdaad, zoals op google lijkt, bijna in de middle of nowhere. We waren er gisteren bijna voorbij gereden. Het is hier heel leuk en een zeer gastvrij echtpaar (Jacky & John).

Dit weekend wordt in NZ labour day gevierd en dan verhogen ze de prijzen in de horeca-gelegenheden met 15%! Hebben wij dat...

• 22 Oktober 2010 - 09:18

Lidy:

Leuk om zo mee te reizen! Zo is NZ niet ver weg... Dat wordt zeker hongeren dit weekend hè!

• 24 Oktober 2010 - 09:30

Ineke:

Ik was 2 dagen roostervrij en gisteren nogal druk op 't werk. Had dus nog wat leesvoer in te halen! Leuk hoor zo'n reisverslag. Het klinkt allemaal SUPER. Hoop dat jullie portemonnees de 15% prijsverhoging van Labour Day hebben overleefd. Maar ach, je bent op vakantie :) Wat kan 't schelen!! Heel veel plezier weer verder. Volgens mij kan dat, ondanks een buitje hier en daar niet meer stuk. Hartelijke groet en hoop snel weer een vervolg te lezen.