FF tussendoor - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu FF tussendoor - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

FF tussendoor

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

27 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi luitjes,

We hebben hier in Takaka een Laptop hotspot plek gekregen om even op internet te kunnen.

Vandaag zijn we naar de Pupusprings geweest wat erg indrukwekkend was. Het weer is nog ok maar het wordt een pietsie bewolkt.

De Little Greenie is echt een plek om bij te komen. We gaan zometeen boodschappen doen en dan weer naar de Greenie. Vanavond hebben we de gastvrouw en heer uitgenodigd voor een glaasje wijn maar dan moet je dat wel in huis hebben.

Hier slapen we nog 2 nachtjes en dan gaan we weer door.

Dit was het voor nu.

Gegroet

• 27 Oktober 2010 - 09:06

Bert:

Hallo wereldreizigers.

Goed om weer een nieuw reisverslag te lezen. We begonnen ons al zorgen te maken, het gaat toch wel goed? Ik heb jullie tocht op het zuidereiland weer gevolgd op google maps. Naar Punakaiki kun je niet fout rijden. De 6 volgen is het devies. Toch nog naar ik schat wel zo’n 290 km rijden, het moet een heel mooie rit zijn geweest. Hydrangea cottages ligt iets ten zuiden van de Pancake rocks. De foto’s van jullie kon ik zo gauw niet vinden, op wikipedia stonden ook mooie foto’s van deze kalksteen formaties. Ik las een stukje over blaasgaten, die moeten hier ook zijn. Hier krijg je fonteinen van zee water door gaten in de rotsen tijdens hoogtij.

Ook Little Greenie heb ik gevonden. Vrijwel de noordpunt van het zuidereiland. Langs een doodlopende weg McShane road. Bovenop een heuvel lijkt wel een soort landingsbaan te zijn gemaakt? Op de site van Little Greenie is te zien dat dit een mooie plek is.

Pupu Springs (Waikoropupu)heb ik ook gevonden. Een zeg maar ondergrondse rivier die hier aan de oppervlakte komt met heel helder water. Volgens wikipedia het helderste water ter wereld, waar je 63 meter zicht hebt.

Ons weer was
    gistermiddag mooi, met stapelwolken. Nu weer grauw, met motregen, matige ZW wind, maximum rond 14, minimum 9 graden.

En ja het nieuws …. Gisteren zijn de 2e Kamerdebatten over de regeringsverklaring begonnen. Ze gaan vandaag weer door, waarbij minister president Rutte aan het woord komt. De sfeer is wat helaas wat grimmig. Door de oppositiewordt Wilders neergezet als een racist en hoe het toch mogelijk is dat het CDA hier zaken mee doet.

In Haarlem is parkeergarage De Appelaar uitgebrand. Hier stonden ± 275 auto’s in. 80 mensen werden geëvacueerd. De panden boven de garage blijven voorlopig dicht. De rechtbank blijft ook dicht de komende dagen. De woordvoerster van de brandweer, Marjolein Groenenberg, is de vrouw van een collega. Ze was vanmorgen op het NOS journaal.

Erwin en Marlies hebben deze week tentamens, de andere scholen hebben herfstvakantie, op de markt was het vanmorgen daardoor stil.

We blijven jullie volgen, veel plezier de komende dagen, Wilma en Bert.

• 27 Oktober 2010 - 10:26

Bert:

Waar ik even niet meer aan gedacht had: Afgelopen weekeinde heeft Feyenoord verloren in Eindhoven tegen PSV met 10-0. Mario Been mag blijven. Het is de grootste nederlaag in de geschiedenis van Feyenoord.

• 27 Oktober 2010 - 11:48

De Domburgers:

Hoi jullie,

echt leuk zo veel van jullie te horen.
    Hier zijn op moment herfstvakantie en slecht weer. Koud, veel wind en regen. Dus jullie zitten daar echt beter.
    Morgen (donnerdag) komt Anne-Miek met de kinderen en ze blijven tot en met zondag. Gezellig!
    Goede reis verder en tot de volgende verslag
    Anna

P.S. De nieuwe fotos kond ik in de fotoboek niet vinden.

• 28 Oktober 2010 - 08:31

Hanneke:

Hé Jan en Ineke,

Na een drukke week met logé's en uitstapjes waag ik me aan een kort berichtje terug(10 seconden per letter). We zijn poepiejaloers op jullie. Nieuw-Zeeland komt zo wel dichterbij, prachtig daar. Leuk die verslagen en foto's.Wij zijn naar Luik geweest en hebben 3,5 uur over de heenreis gedaan (dus ook een halve wereldreis).Terug ging wat sneller toen duurde het 20 minuten. Morgen gaan we naar Den Haag naar 1 van de 2 jarige kleindochters. We hopen dat jullie gauw weer goed op internet zitten en dat we nieuwe foto's mogen bewonderen.

Ps Jan, die pinguin op je schouder was hopelijk wel een knuffel? Ik dacht dat het een echte toekan was maar Reen vertelde dat die daar niet leven.
    Pps. Na het woordje letter heeft Erin wel het typen van me overgenomen.

Veel groeten, Reen en Hanneke (en Erin)