Paihia (vervolg) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Paihia (vervolg) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Paihia (vervolg)

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

17 November 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar zijn we weer.
Vanmorgen vroeg 06.30 uur opgestaan omdat we een ochtend boottocht naar de dolfijnen hadden. En over het zwemmen met dolfijnen hebben we het straks nog even.

Om 8 uur vertrok de boot en het weer was ons zeer gunstig gezind. Zonnig en de temperaturen zijn zo'n 24 graden geweest.

Na een kwartiertje kwamen we de eerste groep dolfijnen tegen (ongeveer 8 stuks). Springlustige beesten zijn het. Leuk om te zien maar lastig om te fotograferen. Nadat we even met ze mee waren gevaren, zijn we verder tussen de eilanden van Bay of Island doorgevaren op zoek naar andere dolfijnen.
Tijdens het afspeuren van de zeespiegel, zagen een aantal van de medepassagiers (en ook deze dame) een middelgrote walvis op een redelijke afstand een sprong uit het water maken. En dus stuurde de kapitein richting die plek. Deze walvis hebben we niet meer gezien. Wel een moeder walvis met kind die een aantal keren naar de oppervlakte kwamen.
Vervolgens langs de eilanden gevaren om meer dolfijnen te spotten en eventueel met ze te zwemmen.

En ja hoor, gelukkig was er nog een groep dolfijnen actief.
Inmiddels hadden Jan en ik begrepen dat je ongeveer het zwemkaliber van Pieter vd Hoogeband moest hebben om met de dolfijnen mee te zwemmen. Maar het werd meer achter de dolfijnen aan zwemmen. Deze dolfijnen zijn niet gewend/getraind om met mensen te zwemmen en gaan dus hun eigen weg.
Wij hebben ons er niet aan gewaagd maar het schouwspel vanuit de boot aanschouwd. We gaan nog wel een keertje ergens anders met dolfijnen zwemmen die daar aan gewend zijn.

Na terugkeer nog even over de boulevard van Paihia geflaneerd, gelunched, en genoten van het mooie weer.
Bij 'thuis'komst nog even in het zwembad (best wel koud water helaas) gedobberd en nog een uurtje of wat gelezen.
Vanavond heerlijk uit eten geweest in restaurant 35 graden South. En dan nog 1 nachtje slapen en dan gaan we op pad naar ons laatste overnachtingsadres in Pakiri.

We weten nog niet of we daar in de gelegenheid zijn op internet te komen.
Dus wie weet tot morgen of anders wellicht in Hong Kong of tja gewoon vanuit huis.

Het aftellen is echt begonnen.

Tot later.

• 17 November 2010 - 16:14

Stan:

Hoi Jan en Ineke

Jullie vermaken je prima lees ik, leuk hoor van die walvis en dolfijnen en als jullie thuis zijn goed oefenen met zwemmen dan lukt dat zeker ook een keer om met de dolfijnen mee te zwemmen.Hier is alles onder contole
    Groeten Stan

• 18 November 2010 - 21:46

Marcel®gy :

Hi Globetrotters,
    geniet nog van jullie laatste dag/uren in het pr8ige NZL.
    Een veilige vlucht terug.

• 23 November 2010 - 21:29

Ghiselle:

Hoi Jan en Ineke,

Bedankt voor het kerstkaartje. Jullie zijn dit jaar echt de eerste. Sinterklaas klimt elke dag met z'n paardje op de daken om alle kindjes te verwennen met cadeaus. Over een paar dagen zal dat een stuk lastiger worden; Piet P.en Erwin K. voorspellen heuze sneeuwpret en ijsplezier. Een vroeg kerstkaartje past hier wel bij.
    Nog 4 hele fijne dagen toegewenst,

Liefs, Ghiselle

• 23 November 2010 - 21:42

Ghiselle:

Kom ik er eindelijk achter dat jullie zo'n leuk reisverslag maken, zijn jullie alweer thuis..........

Ik hoop dat jullie van de reis hebben genoten, Ghiselle