Tot nu toe - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Tot nu toe - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Tot nu toe

Door: janenineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

20 Oktober 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo allemaal,
Wat leuk om hier van jullie te horen. En de reacties van jullie vinden wij super om te lezen. We zijn iedere keer weer benieuwd wie er heeft gereageerd.

Ik heb dit verslag eerst maar even in een kart document gemaakt, omdat we maar een beperkte toegang tot internet hebben hier in Wanaka. En dan hoop ik dat copy -> paste werkt.

Hier volgt een update van de afgelopen dagen.
Zondag hebben we die tocht gemaakt naar de Koninklijke Albatrossen (zo worden ze genoemd omdat dit de enige plek in de wereld is waar deze vogels hun woonplaats hebben) en de geeloog pinguïns. Het weer was aanvankelijk heel zonnig en een redelijke temperatuur, maar sloeg opeens binnen luttele seconden om in veel wind en regen! Jammer! De rest van de dag is het een beetje wisselend geweest.
Nee, Nicolien we hebben geen foto van die broedende vogels omdat ze nog geen eieren hebben gelegd. Daar wachten ze overigens wel met spanning op.
De pinguïns hebben we ook gezien: 3 om precies te zijn. 2 broedende en 1 naar huis waggelend exemplaar. Maar om ze zo dichtbij in hun natuurlijke omgeving te zien was bijzonder.
Aansluitend zijn we met een boot naar de albatrossenkolonie gevaren om ze vanaf zee te zien. Het zijn echt hele grote vogels die zich door de wind laten dragen, ze bewegen hun vleugels niet behalve om bij te sturen.
Na nog een stuk de oceaan omgevaren te zijn, keerden we na 1,5 uur varen weer terug in de haven van Dunedin. Dunedin is overigens afgeleid van de Schotse plaats Edinburgh.

Maandag 18 oktober zijn we om 10.00 uur na weer een overheerlijk ontbijt vertrokken richting Wanaka. Het weer was, op een enkel buitje regen na, goed rijweer.
Na een mooie tocht met hier en daar een stop waren we om 4 uur in de Te Wanaka Lodge alwaar het weer prachtig was; mooie blauwe hemel, lekker zonnetje en temperatuur van ca 15 graden uit de wind.
We hebben een heel leuke cottage met prachtig uitzicht op de bergen waarvan de toppen net sneeuw zijn bedekt. ‘s Avonds lekker uit eten geweest in het Relishescafe, een aanrader voor wie nog eens ergens anders uit eten wil gaan!!!!

Gistermorgen stonden wij op en guess what: rain!!!
Hebben we daar 20.000 km voor gevlogen en veel geld voor betaald. Het leek net Holland. Zo’n miezerige zeikregen waar je echt heel erg nat van wordt.
Toch maar om 10.30 uur in de auto gestapt richting Queenstown, een stadje op een uur rijden van hier. ‘s Middags om ongeveer 3 uur stopte de regen en werd het toch nog zonnig. En mooi dat het daar was (ik zal proberen hier een foto van op de site te zetten). ‘s Nachts was er nog een laagje sneeuw gevallen en dat maakte het toch wel heel bijzonder. Om 4 uur zijn we via een echte bergweg terug gegaan naar ‘huis’. We zaten binnen no time op 1100 meter hoogte. Een prachtige tocht. Onze oren kregen het wederom zwaar te verduren.

Vanmorgen stonden we op en lijkt het weer redelijk mooi. Maar…….. de temperatuur was vanmorgen 1 graad onder nul!!! En het is een schrale kou buiten. Ik denk dat jullie beter zitten in NL. We zagen net op de TV dat het in AKL ook niet echt mooi is, regen en wind. Maar daar zijn we pas weer op 26 november voor vertrek. En dan is dat weer allang weg.

Vandaag doen we het rustig aan. We gaan naar een museum over transport en naar Puzzling World. Dat schijnt leuk te zijn. Want buiten moet je vandaag niet zijn.

Dit was het weer voor nu. Slaap lekker door daar.

Ria, veel plezier of sterkte je laatste paar dagen van je arbeidzame leven. Daarna lekker genieten en wachten op je kleinkind. We horen het wel als die is geboren.

Jan gaat nu een lekker kopje thee voor mij en koffie voor zichzelf maken.

Doei, groeten, liefs en hugs uit Wanaka.

• 19 Oktober 2010 - 22:16

Robert:

Toch nog maar even op jullie verslag gewacht. Ik dacht dan maar een iets korter nachtje. Het mindere weer is toch wel heel jammer. Jullie hadden volgens mij toch op iets beter weer gerekend. Maar de andere omgeving zal al veel goed maken. Toch wel raar als ik nog een biertje drink en jullie het nog over thee en koffie hebben. Blijf genieten - have fun!

• 20 Oktober 2010 - 12:19

Nicolien:

Hey there,

Even tot troost....hier; vallende bladeren, kou, veel buien en zelfs af en toe hagel.....en voelen jullie je al beter? Je kunt dus beter daar zijn want de kans op verbetering is groter dan hier haha. Ien je bent een grapjas...eten in die leuke tent voor het geval je eens iets anders wilt...naast de deur!! Alles verder wel hier en de stapel post groeit langzaam. Ik neem aan dat je zus je moeder jullie reisverslagen doorgeeft? Of zal ik haar even bellen? If so geef haar nummer dan maar even door. Geniet, groetjes, Nic en co

• 20 Oktober 2010 - 17:59

Peter En Anna:

hoi jullie.
    we vinden het ook heel erg spannend altijd van jullie reis te horen en wachten echt ideere dag op nieuwe berichtjes.
    hier heeft het ook de heele dag geregent en erg gestormd.
    Tot de volgende bericht
    goetjes van allemaal uit domburg.

P.S. fritsje krijgt twee tandjes!