Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Ineke en Jan Dijt / Willemsen - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Jan

29 Februari 2016 | Noorwegen, Oslo

1e Verslag Hurtigruten 2016

Hallo lezers en lezeressen,
Al wegvarend van Trondheim, waar we de laatste paar uur zijn geweest, eindelijk even tijd om de belevenissen tot nu toe aan het ‘papier’ toe te vertrouwen.
Zaterdag 27 februari jl. kwamen Renée & René bij ons en om 12.00 uur heeft Marianne ons weggebracht naar Schiphol. Het weer wat uitstekend, zoals jullie allen zelf hebben ervaren.

Nadat we de koffers hadden afgegeven moesten we ons bekant – voor onze eigen veiligheid – helemaal uitkleden en alle devices uit de handbagage diepen, om deze door de scanner te laten controleren. Nou mooi niks gevonden dus !
Ook niet bij het fouilleren gelukkig niets bijzonders gevoeld…….!!!
Vervolgens de nodige drank op de kop getikt en Renée en moi een overheerlijk luchtje uitgezocht. Op naar de koffie en een broodje (natuurlijk als echte Hollanders thuis klaargemaakt!) om dan al slenterend naar de gate te gaan.

Precies op tijd vertrokken van de gate richting Polderbaan en there we go!
Na een rustige vlucht aangekomen in een zonnig maar fris Bergen. In de aankomsthal zou er voor Jan en mij een meneer staan met een bordje Hurtigruten en onze namen om ons naar het schip te brengen. Dit was voor ons included in het arrangement dat wij hadden geboekt. Maar al wat wij zagen was wel een meneer met een bordje, maar niet met onze namen.
Buiten ging Jan op zoek naar die private car en er was een chauffeur die ons wilde helpen. Na wat heen en weer gebel, konden we ge-4-en met deze taxi mee en onderweg kregen we via de chauffeur bevestiging dat ze vergeten waren de reservering te maken. En betalen hoefden we niet meer!
Na een korte wachtrij kregen we onze sleutel en togen we ieder naar de hut. In de hut van Jan en mij stond ter verwelkoming een heerlijke fles prosecco waarmee we ge-3-en (Renée met een sapje) hebben geproost op onze reis en een behouden vaart.
Daarna op weg naar het restaurant voor een overheerlijk buffet.
Om 22.30 uur gingen we natuurlijk naar buiten voor het vertrek van onze MS Nordnorge en precies op die tijd voeren we weg. Na een klein half uurtje hebben we nog een slaapmutsje genomen en togen we naar onze mandjes voor de eerste nacht a/b van de Nordnorge.

De eerste nacht in een ander bed geeft altijd wat onrust, maar ach wat maakt het uit, we hebben toch vakantie.
Zondagochtend genieten van een heerlijk ontbijtbuffet met een zondagseitje erbij!
Via Florø, Måloy en Torvik onderweg naar het ons bekende Ålesund! Hier hebben wij gewandeld door het stadje en het weer was helemaal ok. Het zonnetje scheen lekker en de temperatuur lag rond de 2 graden Celsius; kortom goed te doen. Om 15.00 uur vertrokken we richting Molde naar Kristiansund. Een korte stop hier en een kleine wandeling voor Renée, René en Jan om goed te slapen (!).
Vanmorgen (maandag) vroeg om 06.00 uur zijn we in Trondheim aangekomen en na het ontbijt zijn we met de taxi naar het centrum van Trondheim gegaan. De Dom daar proberen te bezoeken, maar die was gesloten i.v.m. een begrafenis. Nog wat winkeltjes bezocht en ik heb in de uitverkoop een nieuwe sjaal gekocht omdat die van mij op Schiphol een eigen leven is begonnen. Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier ermee!
Na een cappuccino en koffie gedronken te hebben weer terug naar de Nordnorge en nu gaan we zo meteen weer genieten van het lunchbuffet.

Dit was het en tot het volgende verslag.
Groetjes van ons 4tjes.

• 29 Februari 2016 - 17:20

Lidy:

Bekend terrein! Leuk om te lezen. Veel plezier, goede vaart. Groetjes uit zonovergoten Hoofddorp!

• 29 Februari 2016 - 18:32

Els & Robert:

Goed te lezen dat het allemaal goed gaat (op die sjaal van Ineke na dan). Ook hier nog mooi en zonnig weer (vandaag zelfs rond de 10 graden Celsius), maar het schijnt vanaf morgen te veranderen. Nogmaals veel succes en plezier tijdens deze hopelijk behouden vaart de komende dagen. Gr

• 29 Februari 2016 - 18:45

Marianne:

Lieve vakantiegangers, wat fijn dat alles goed is verlopen en volgens dit stukje, zo reis je een beetje mee, hebben jullie het goed en genieten jullie! Graag wens ik jullie een hele mooie en gezellige "trip" toe.
    Lieve groet Marianne

• 29 Februari 2016 - 20:08

Henny Duwel:

Wat leuk om het verslag te lezen zo kunnen wij jullie goed volgen wat jullie allemaal beleven.
    Geniet er van het is zo weer voorbij.
    Hartelijke groet van Wim en Henny

• 29 Februari 2016 - 20:22

Ineke:

Leuk hoor. Bedankt voor de link. Jammer dat ik niet eerder kon lezen dan had ik de webcam van Trondheim nog even opgezocht en de boot kunnen zien liggen. Zal proberen te volgen ('where are the sips now') waar de Nordnorge zich precies bevindt en dan spot ik jullie vast nog wel ergens :-) HEEL veel plezier nog. Enjoy!!!

• 29 Februari 2016 - 20:35

Anita Buur:

leuk hoor om zo op de hoogte te blijven van jullie reis. Veel plezier!

• 01 Maart 2016 - 09:23

Frans En Bert:

Enorm leuk om iets van jullie te horen en te lezen dat alles goed gaat.
    Geniet er van jullie verdienen het. Wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Wij hopen dat jullie het noorderlicht goed kunnen meemaken.

Groetjes en veel plezier.